My Malay is Good Enough.

Hai, nama saya adalah Ying dan saya berumur 16 tahun pada tahun ini. Hari ini saya adalah sangat berasakan bosan kerana saya terpaksa untuk tinggal keseorangan dirumah. Saya suka menggunakan bahasa Malaysia untuk bersembang dengan rakan rakan saya yang berada di Malaysia kerana sangat seronok untuk mempelajari bahasa dad saya tetapi dad saya jarang menggunakan bahasa Malaysia kerana dia perlu menggunakan bahasa lain untuk berkerja. Saya juga banyak mengetahui bahasa ini daripada rakan baik saya yang bernama Azrin dan dia adalah tinggal dekat Malaysia Selangor area. Sometimes kami berdua akan menggunakan bahasa Malaysia dan pada dahulu saya selalu menggunakan bahasa Malaysia untuk bersembang dengan Akmal yang juga adalah rakan saya dan saya banyak mempelajari dari dia. Sekarang ini saya berminat untuk memepalajari bahasa Malaysia yang digunakan oleh family saya yang tinggal di Sabah dan seorang rakan saya akan membantu saya untuk mempelajarinya dan nama dia adalah Thamisha dan dia juga berasal dari Sabah dan bila kami meraihkan Christmas dia akan ajar saya dengan lebih banyak lagi dan saya sangat merasakan gembira. Mom saya juga boleh menggunakan bahasa Malaysia dengan baik kerana mom telah mempunyai banyak rakan dari Malaysia yang juga berkerja dengan mom tapi saya merasakan hairan kerana mom tak pernah membantu saya mempelajari bahasa Malaysia dan mom mengatakan saya akan mempelajarinya suatu hari dan mom akan membantu saya tapi harus mempunyai waktu free dan mom akan membantu dan mom kata Kiet tak boleh mempelajari kerana jikalau Kiet tak mengetahui bahasa Malaysia saya dan mom bolehlah ketawakan dia. Dad saya juga sangat suka bila dad tahu bahawa saya akan mempelajari bahasa Malaysia dengan bersungguh sungguh kerana dad kata dia boleh membawa saya ke hometown dad tanpa merasakan risau lagi. Saya promise untuk belajar lebih lagi agar bahasa tak akan membataskan persahabatan saya dengan rakan rakan dari Malaysia dan juga family yang berada di Sabah area. Saya suka Malaysia.



Xo Ying.